طراحی وب سایت

طراحی سایت با سیستم محتوای وردپرس و ساخت وب سایت وردپرسی

سیستم محتوای وردپرس امروزه به یکی از ارکان سهولت آنلاین شدن کسب و کار تبدیل شده است. یکی از مهم ترین ابعاد موفقیت در هر کسب و کاری، ساخت یک وب سایت و حضور موثر و پررنگ در فضای اینترنت برای رونق کسب و کار است که ساختن و طراحی آن با چالش ها و معضلات گوناگونی همراه است .

امروزه به کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توان در کمترین زمان ممکن طراحی سایت را انجام داده و درآمد حاصل از کسب و کار را چندین برابر کرد.

 سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

مت مولنوگ بنیان گذارسیستم محتوای وردپرس است که در سال۲۰۰۳ آن را پایه گذاری کرد. علاوه بر وبلاگ، می توان  با طراحی های اختصاصی  هر نوع وبسایتی را در قالب ورد پرس راه اندازی و تولید کرد. یک سیستم طراحی شده است که در بستر وب، ابزار های بسیار گوناگونی را برای راه اندازی سایت در اختیار مخاطب خود قرار می دهد تا بتواند محتوای سایت مورد نظر را بدون هیچگونه  دانشی درباره کد نویسی به وجود آورد.

مزایای سیستم محتوای وردپرس

 از جمله مزایای وردپرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سریع
  • ایمن
  • رایگان

 این سیستم به راحتی می تواند خود را با موتور های جست و جو وفق دهد و باعث درآمد زایی و سودآوری بیشتر شود. نزدیک به سی درصد انواع وب سایت ها با موضوعات گوناگون سرگرمی و خبری از سیستم محتوای ورد پرس استفاده می کنند.

هزاران نفر در جهان می توانند بر روی سیستم ورد پرس کار های خود را انجام دهند، به همبن جهت سیستم ورد پرس یک سیستم منبع باز است.از جمله مزایای دیگر طراحی سایت با سیستم ورد پرس می توان به استفاده از حداقل زمان برای طراحی سایت اشاره کرد.

همچنین شما به عنوان یک استفاده کننده از این سیستم می توانید از طریق هر نوع کامپیوتری که به اینترنت وصل باشد، سایت خود را تحت کنترل داشته باشید .سیستم محتوای ورد پرس امکان به روز شدن و پیشرفت کردن را دارد و هر زمان که بخواهید می توانید یک صفحه را اضافه کرده و یا آن را ویرایش کنید.

وقتی شما مدیر یک سایت وردپرس باشید، می توانید کنترل سایت را در دست گرفته و میزان دسترسی هر یک از کاربران را مشخص کنید. البته این سیستم مثل همه سیستم های دیگر معایبی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

معایب سیستم محتوای وردپرس

همان طور که در بالا اشاره کردیم، سیستم محتوای وردپرس یک سیستم منبع باز است پس هیچ گونه نظارتی بر افزونه های آن وجود ندارد و ممکن است افزونه های شما توسط اشخاص دیگر نوشته شود. پس باید عملیات لازم را برای امنیت سیستم وردپرس انجام دهید.

افزونه ها نرم افزار های کوچکی هستند که با جای گیری در ورد پرس مثل یک مکمل وظایف خاص خود را انجام می دهند. این نرم افزار ها رایگان هستند.

همچنین اگر شخصی خود طراح سیستم محتوای وردپرس نباشد و آن را به شخص دیگری واگذار کند تا آن را طراحی کند، باید هزینه طراحی سایت وردپرسی را بپردازد. به روز رسانی همیشگی این سیستم نیز بودجه و هزینه زیادی را طلب می کند.

چگونه می توان یک وبسایت با سیستم محتوای ورد پرس ایجاد کرد؟

اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم ابتدا با انتخاب نام دامنه و سپس یک سرویس میزبانی مناسب و افزودن تم ها می توانیم طراحی سایت وردپرسی را شروع کنیم.

انتخاب نام دامنه

مثلا اگر بخواهیم یک وب سایت فروشگاهی راه اندازی کنیم، بهتر است نام دامنه ما با نام شرکت مورد نظرمان یکسان باشد. ولی مثلا اگر بخواهیم یک وبسایت وردپرسی برای سرگرمی راه اندازی کنیم، محدودیت خاصی وجود ندارد و می توانیم از اسامی مختلف استفاده کنیم.

نام دامنه بهتر است ویژگیهای زیر را داته باشد:

  • کوتاه
  • مختصر
  • به یادماندنی

انتخاب تم برای سایت وردپرسی

 پس از اینکه سرویس میزبان خود را انتخاب کردیم، نوبت به فعال سازی یک تم برای سیستم محتوای  وردپرس می رسد و می توانیم با انتخاب یک تم زیبا، ظاهر سایت خود را جذاب کنیم.

انتخاب منو یک اصل مهم در ایجاد یک سایت ورد پرسی است. اینکه در وب سایت چند منو داشته و یا اینکه این منو ها در کجا قرار داشته باشند، بستگی به طراح وب سایت و چگونگی تم دارد و می توان با اضافه کردن بخش خدمات ما و یا درباره ما به منو اصلی آن را تکمیل کرد.

اطلاعات پویا در ورد پرس باعث دسته بندی نوشته ها می شوند و می توان آن را در صفحات گوناگون نمایش داد و می توان در طراحی وب سایت از آنها استفاده کرد.

اگر بخواهیم یک وب سایت قدرتمند از لحاظ بصری داشته باشیم باید از یک عکس پس زمینه با رنگ مناسب استفاده کنیم.

در سایت رسمی سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توان منبع و کانال عظیمی از تم و قالب ها را برای انواع وب سایت های شخصی، شرکتی و خبری جست و جو کرد.

جمع بندی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای سایت های پشتیبانی رسمی است و می تواند به سرعت و سهولت نیاز های کاربران را رفع کنند. برای اطمینان از انتخاب سیستم محتوای وردپرس، می توان به محبوبیت بالای این سیستم اشاره کرد به طوریکه در حال حاضر سایت های کمپانی های مشهوری مثل والت دیزنی و بی بی سی در لیست بلند بالای استفاده کنندگان از این سیستم مدیریت محتوا برای طراحی وب سایت شرکت خود قرار دارند.

فهرست
تماس و مشاوره رایگان
Open chat
1
سلام
چطوری میتونم کمکتون کنم؟