مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی، فرآیندی است که در آن حضور آنلاین در پلتفرم های شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام، توییتر با خلق، انتشار و آنالیز محتوای پست شده در این شبکه ها مدیریت می شود. به علاوه مدیریت شبکه های اجتماعی شامل برقراری ارتباط با کاربران دیگر و تلاش برای جذب فالوور یا مخاطبین بیشتر است.

برای مدیریت شبکه های اجتماعی اپلیکیشن ها، ابزارها و خدمات مختلفی وجود دارد اما تمام این ها باید توسط یک تیم حرفه‌ای که با بازاریابی محتوایی، تدوین استراتژی های بازاریابی، تبلیغات دیجیتال و مدیریت صفحات شبکه‌های اجتماعی آشنایی کامل دارد؛ به عنوان مدیر انجام گیرد.

تفاوتی ندارد که مدیر شبکه های اجتماعی این کار خود را به عنوان یک مشاور به صورت دورکاری انجام بدهد و یا عضوی از یک تیم بازاریابی باشد؛ در هر صورت حرفه‌ای بودن او در زمینه بازاریابی، تبلیغات و مدیریت برای رسیدن به اهداف شرکت اهمیت بسیار زیادی دارد.

چرا مدیریت شبکه های اجتماعی مهم است

با توجه به اینکه ۷۴ درصد مردم جهان در حال حاضر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؛ تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه معتقد است که مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند برای کسب و کار و شرکت شما مزایای زیر را داشته باشد:

مقرون به صرفه بودن

 بازاریابی و تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی نسبت به سایر روش ها ارزان تر است چون عضو شدن در شبکه های اجتماعی، انتشار پست و برقراری ارتباط با مخاطبین دیگر به رایگان انجام می‌شود. شما فقط باید هزینه محدودی را به یک مدیر حرفه‌ای پرداخت کنید تا با انتشار پست های حرفه ای و جذاب، مخاطبین بیشتری را جذب صفحه به اشتراک گذاشته شما کند.

گسترده بودن

در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک و لینکدین هیچ محدودیتی برای برقراری ارتباط با مخاطبین وجود ندارد. شما میتوانید بازاریابی و تبلیغات کسب و کار خودتان را در سراسر جهان از طریق پلتفرم های شبکه اجتماعی مثل پینترست، اینستاگرام و لینکدین انجام دهید.

بهبود عملکرد

بازاریابان و مدیران شبکه‌های اجتماعی معتقدند که عملکرد هر شرکت با تبلیغات و بازاریابی در این پلتفرم ها چندین برابر خواهد شد. شرکت هایی که نام برند خود را در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند؛ حدود ۴۵ درصد بیشتر از شرکت هایی که در این پلتفرم ها حضور ندارند؛ سود بیشتری دریافت می کنند.

 مدیریت شبکه های اجتماعی در کدام پلتفرم ها موثر است؟

برای رسیدن به موفقیت و درآمد بیشتر با مدیریت شبکه‌های اجتماعی باید بدانید که زمان و هزینه خود را روی چه پلت‌فرمی صرف می کنید. تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه به شما کمک می کند که در پرمخاطب ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی از جمله موارد زیر با تدوین استراتژی های بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی موفق به نتیجه برسید:

Facebook

در حال حاضر فیسبوک یکی از شبکه های اجتماعی بسیار پرکاربرد است که بیش از یک میلیون نفر در آن حساب کاربری دارند. این میزان مشارکت می تواند فرصت خوبی برای بازاریابی برندهای مختلف فراهم کند.

یکی از مهمترین مزایای فیس بوک برای بازاریابی دیجیتال این است که می‌توانید محتوا هایی با فرمت های مختلف، حاوی عکس، ویدئو یا متن را با دیگران به اشتراک بگذارید. در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از بازاریابان B2B از پلتفرم فیسبوک برای بازاریابی دیجیتالی استفاده می کنند.

TWITTER

توییتر با ۳۳۰ میلیون کاربر می‌تواند به اندازه فیس بوک در بازاریابی شبکه های اجتماعی موثر باشد. بنابراین، در صورتیکه بتوانید با مدیریت صحیح این شبکه اجتماعی، گروهی از کاربران را جذب صفحه برند خود کنید؛ مطمئناً به سودآوری بیشتری خواهید رسید.

Instagram

اینستاگرام بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد که روزانه چندین میلیون پست را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. با توجه به اینکه در ایران اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی موفق بین کاربران اندروید و ios جا افتاده است؛ مدیریت شبکه های اجتماعی برند های داخلی تمرکز بیشتر خود را روی این پلتفرم شبکه اجتماعی گذاشته اند و بسیاری از شرکت‌ها با بازاریابی درست و تبلیغات دیجیتال در اینستاگرام توانسته‌اند ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمد خود را افزایش دهند.

تیم بازاریابی و بازارسازی ترم با تدوین استراتژی های بازاریابی، تبلیغات دیجیتال و مدیریت شبکه های اجتماعی قادر است موفقیت شما را در این پلتفرم تضمین کند.

لینکدین

لینکدین به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای و تخصصی شناخته می‌شود که بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر تخصص‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از تجارت ها و کسب و کارها، کارمندان خود را از این طریق استخدام می کنند. لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی فعال است که می توان بازاریابی بی تو بی B2B را در آن با موفقیت برای جذب مخاطبین بیشتر اجرا کرد.

تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه از چه ابزارهایی برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده می‌کند؟

برای شروع بازاریابی و بازارسازی دیجیتال در شبکه های اجتماعی باید به متخصصین و مشاورینی اعتماد کنید که تجربه و تبحر کافی در این کار داشته باشند. آشنایی با ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین عواملی است که روی موفقیت بازاریابی در این پلتفرم ها موثر است.

تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه از ابزارها، اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلفی برای

  • مدیریت حساب های شبکه های اجتماعی،
  • انتشار پست های منظم،
  • تحلیل و بررسی بازخورد پست ها،
  • پاسخ دادن به سوالات کاربران،
  • بهبود عملکرد در شبکه های اجتماعی،
  • برنامه ریزی و تدوین استراتژی های بازاریابی،
  • تولید محتوا و انتشار پست های وبلاگ و صفحات مختلف شبکه های اجتماعی
  • و بسیاری از عوامل مهم دیگر

که در مدیریت شبکه های اجتماعی موثر است؛ استفاده می کند.

فرآیند مدیریت شبکه های اجتماعی چگونه است؟

تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه برای اجرای موفق فرایند مدیریت شبکه های اجرای روی راهکارهای زیر تمرکز می کند:

  • تحقیق درباره مخاطبین هدف
  • تدوین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • طراحی حساب کاربری در شبکه اجتماعی
  • تعیین اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ایجاد تقویم محتوایی
  • خلق و انتشار محتوای یونیک و مناسب برای هر پلتفرم
  • پاسخگویی به مخاطبان و فالوورها
  • گسترش دسترسی به صفحه شما در شبکه های اجتماعی از طریق کانال های دیگر
  • نظارت برعملکرد شبکه‌های اجتماعی شما
فهرست
تماس و مشاوره رایگان
Open chat
1
سلام
چطوری میتونم کمکتون کنم؟