تولید محتوا و بازاریابی محتوایی

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی جز یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال امروزی است. با گسترش فروشگاه های اینترنتی و امکان خرید آنلاین، استراتژی های بازاریابی سنتی هر روز تاثیر کمتری در افزایش فروش محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف دارند.

بنابراین، برای تدوین یک استراتژی بازاریابی موفق در عصر دیجیتال امروزی باید به فکر ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و بازاریابی محتوایی برای آن در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی مختلف باشید.

هدف از بازاریابی محتوایی خلق و توزیع محتوا های مرتبط، جامع و ارزشمند بر اساس محصولات و خدماتی است که هر کسب و کاری قصد دارد به مشتریان ارائه دهد.

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی تاثیر قابل توجهی در جذب مخاطبین بیشتر دارد. با تولید محتوای موثر و جذاب که کاملاً با اهداف بازاریابی شما مرتبط باشد می توانید توجه مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار خود جلب کنید.

چرا برندهای مشهور به تولید محتوا و بازاریابی محتوایی روی آورده اند؟

تحقیقات تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه نشان می‌دهد که بسیاری از برندهای مشهور، استراتژی های بازاریابی خود را به سمت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی متمرکز کرده اند. در حقیقت آنها از تولید محتوای هدفمند برای اثر گذاری روی ذهن مخاطبین و جلب توجه آنها بهره می گیرند.

توسعه و تدوین بازاریابی محتوایی برای وب سایت های برندهای مشهوری مانند میکروسافت Microsoft ، سیسکو سیستم Cisco Systems یا جاندیر  John Deere کاملاً اهمیت این نوع بازاریابی را مشخص می کند.

البته تولید محتوا و بازاریابی محتوایی فقط محدود به برندهای مشهور نمی‌شود بلکه تمام کسب و کارهای کوچک و حتی خرده‌فروشان نیز می‌توانند از این استراتژی بازاریابی برای گسترش کسب و کار خود بهره گیرند.

بازاریابی محتوایی بهترین روش برای شناساندن خدمات و محصولاتی است که به مشتریان خود ارائه می دهید. تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه معتقد است که بازاریابی محتوایی می تواند سرعت رسیدن به اهداف اصلی استراتژی های بازاریابی شامل اهداف زیر را تحت تاثیر قرار دهد:

  • افزایش فروش
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • جذب مشتریان بیشتر

چگونه بازاریابی محتوایی و تولید محتوا افزایش فروش شما را در آینده تضمین می‌کند؟

بازاریابی محتوایی فقط در سایه تولید محتوای مرتبط، هدفمند و ارزشمند امکان پذیر است. برای موفقیت در جذب مشتریان و افزایش فروش کسب و کارتان نمی توانید هر نوع محتوایی را با هر موضوع یا متنی به عنوان بازاریابی محتوایی در نظر بگیرید.

آنچه که بازاریابی محتوایی را از یک تولید محتوای معمولی متمایز می کند سه ویژگی اصلی زیر است:

مرتبط بودن: تولید محتوا و بازاریابی محتوایی باید کاملاً مطابق با اهداف بازاریابی و مرتبط با محصولات و خدمات ارائه شده به مشتریان در هر کسب و کاری انجام دهد.

هدفمند بودن: مهمترین اصل در بازاریابی محتوایی، هدفمند بودن تولید محتوا است. محتوایی که قرار است روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد باید با هدف آگاه سازی بیشتر مشتری و رساندن اطلاعات به روز، غیر تکراری و مفید تولید شود.

ارزشمند بودن: بازاریابی محتوایی فقط با تولید محتوای ارزشمند امکانپذیر است. محتوای ارزشمند، محتوایی است که گزافه گویی در آن وجود نداشته باشد و بتواند پاسخگوی تمام سوالات مشتری در رابطه با آن هدف یا خدمت ارائه شده باشد.

بنابراین، تولید محتوا باید توسط یک تیم حرفه‌ای که کاملاً به بازار هدف و استراتژی های بازاریابی هر کسب و کاری مسلط هستند؛ انجام گیرد.

بازاریابی محتوایی، بدون تولید محتوای مرتبط، هدفمند و ارزشمند امکان پذیر نیست.

صرفنظر از اینکه شما چه تاکتیک بازاریابی را برای رسیدن به اهداف شرکت یا کسب و کار خود انتخاب کرده‌اید؛ بازاریابی محتوایی باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد.

کیفیت محتوای تولید شده برای بازاریابی محتوایی نیز باید طبق معیارهای زیر باشد:

طبق اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی

تولید محتوا برای بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که به عنوان یک حرفه تخصصی باید به تیم های بازاریابی و تولید محتوای حرفه‌ای سپرده شود.

طبق اصول سئو

مهمترین هدف تولید محتوا و بازاریابی محتوایی، انتشار محتوا در فضای مجازی به نحوی است که برای موتورهای جستجو، قابل تشخیص باشد. محتواهای بهینه سازی شده بر اساس قوانین سئو به افزایش رنکینگ سایت در موتورهای جستجو کمک می کنند و از این طریق در جذب مشتریان بیشتر موثر اند.

بهترین روش برای تعیین استراتژی های بازاریابی محتوایی چیست؟

به طور کلی نمی توان یک فرمت خاص برای تدوین استراتژی های بازاریابی محتوایی تعریف کرد. در حقیقت تیم های حرفه ای بازاریابی، استراتژی های بازاریابی محتوایی را برای هر شرکت یا کسب و کار به طور خاص تدوین می کنن.د

با این حال توجه به ۳ نکته زیر برای تدوین استراتژی های بازاریابی محتوایی اهمیت زیادی دارد:

تمرکز روی اهداف هر کسب و کار در تولید محتوا

تولید محتوای یونیک که منطبق با اهداف هر کسب و کار باشد؛ به تیم بازاریابی کمک می کند که روی اهداف تعیین شده برای استراتژی های بازاریابی شان مانور بدهند. با تولید محتوا بر اساس اهداف هر کسب و کار فرصت های بیشتری برای جذب مخاطبین، تشویق آنها به خرید محصولات یا استفاده از خدمات هر شرکت ایجاد می شود.

تولید محتوا بر اساس سلیقه مخاطب

هدف اصلی بازاریابی محتوایی، جذب مخاطبین بیشتر است. بنابراین، تولید محتوا باید با توجه به سلیقه و نیاز مخاطبین هر کسب و کاری انجام گیرد. جنسیت، سن، میزان تحصیلات، موقعیت اجتماعی و حتی محل زندگی مخاطبین هدف باید در تولید محتوای هدفمند، ارزشمند و مرتبط در نظر گرفته شود.

تولید محتوا بر اساس پیام برند

همانطور که هویت و شخصیت هر برند در تعیین استراتژی های بازاریابی آن موثر است؛ تولید محتوا و بازاریابی محتوایی نیز تحت تاثیر پیام برند متفاوت خواهد بود. اینکه محتوای تولید شده قرار است به چه طریقی با مخاطبین ارتباط برقرار کند و پیامی که از طرف برند به مخاطب منتقل می کند چه برتری نسبت به رقبای آن کسب و کار دارد؛ همگی در موفقیت بازاریابی محتوایی آن کسب و کار موثر خواهند بود.

جمع بندی

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی موفق یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی است که میتواند پیام برند شما را به درستی به مخاطبین تان برساند و به شما کمک کند که سریعتر به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید. تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه با تدوین استراتژی های بازاریابی که شامل تولید محتوا و بازاریابی محتوایی نیز خواهد بود؛ شما را در این مسیر تا رسیدن به هدف همراهی خواهند کرد.

فهرست
تماس و مشاوره رایگان
Open chat
1
سلام
چطوری میتونم کمکتون کنم؟