تدوین استراتژی بازاریابی

تدوین استراتژی های بازاریابی

تدوین استراتژی های بازاریابی مناسب به شما کمک می کند که اهداف، چشم انداز و دورنمای کسب و کار خودتان را به طور کامل تعیین کرده و قدمهای درستی را در مسیر رسیدن به این اهداف بردارید.

نحوه تدوین استراتژی های بازاریابی شما روی کل کسب و کارتان تاثیر خواهد داشت. بنابراین، شما باید استراتژی های بازاریابی خود را پس از مشورت با یک تیم بازاریابی حرفه ای تدوین کنید. تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه با بهره گیری از متخصصین حرفه ای پس از شناخت بازار هدف با انجام روش هایی مثل تحقیقات بازار می تواند در تدوین این استراتژی ها به شما کمک کند.

تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه به شما کمک می‌کند؛ استراتژی های بازاریابی خود را با توجه به اساسی ترین اصول بازاریابی حرفه ای از جمله موارد زیر تدوین کنید:

  • کسب و کار خودتان، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید
  • موقعیت و نقش محصولات و خدمات شما در بازار
  • مخاطبین هدف و رقبای شما
  • تاکتیک های بازاریابی که برای شما سود دهی خواهند داشت
  • ایجاد یک برنامه بازاریابی مدون و ارزیابی تأثیر آن به صورت دوره ای

تدوین استراتژی بازاریابی، مسیر کلی شما را در رسیدن به اهداف کسب و کارتان مشخص خواهد کرد. در این مسیر داشتن برنامه های مختلف و تاکتیک های حرفه ای بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید برای جذب مشتریان بیشتر و رسیدن به سوددهی بالاتر اقداماتی را در جهت استراتژی هایی که تدوین کرده اید؛ انجام دهید.

تدوین استراتژی های بازاریابی حداقل باید برای چند سال آینده برنامه ریزی شده باشد و تمام تاکتیک های کاربردی برای رسیدن به اهداف سالیانه آن مشخص شده باشد.

چطور یک استراتژی بازاریابی موفق تدوین کنیم؟

از آنجایی که استراتژی بازاریابی در افزایش اعتبار برند شما اهمیت بسیار زیادی دارد باید بکوشید تا بهترین و حرفه ای ترین استراتژی های بازاریابی را برای شناساندن محصولات و خدماتتان به مشتریان بالقوه تدوین کنید. به طور کلی برای تعیین استراتژی بازاریابی موفق شما باید یک یا دو ایده قدرتمند برای افزایش آگاهی مشتریان و همچنین فروش بیشتر محصولات تان داشته باشید.

تدوین یک استراتژی موفق که دارای معیارهای زیر باشد به شما کمک می کند که به سرعت بازگشت سرمایه ای را که برای بازاریابی در نظر گرفته‌اید؛ مشاهده کنید. این استراتژی ها روی بازار هدف شما متمرکز شده و نتایج فروش محصولات و خدماتتان را به طرز شگفت آوری بهبود خواهند بخشید.

به طور کلی برای تدوین استراتژی موفق باید:

اهداف کسب و کار خود را تعیین کنید

برای تدوین یک استراتژی موفق شما حتماً باید اهداف کسب و کار خود را برای چند سال آینده تعیین کنید تا بتوانید با بررسی آنها استراتژی های بازاریابی را به نحوی برنامه ریزی کنید که از آنها حمایت کند. به طور مثال، اهداف کسب و کار شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش آگاهی مشتریان نسبت به محصولات و خدمات شما
  • فروش محصولات بیشتر به مشتریان
  • گسترش مشتریان هدف و جذب مشتریان جدید

زمانی که اهداف خود را تعیین کردید باید نتایجی که با به کارگیری استراتژی‌های بازاریابی انتظار دارید به آنها برسید را نیز مشخص کنید.

تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه با توجه به هدف شما از کسب و کارتان، استراتژی های بازاریابی را با ویژگی های زیر تدوین می‌کند:

  • خاص بودن: هر شرکتی باید استراتژی های بازاریابی مخصوص به خود را داشته باشد تا به اهداف مشخص شده دست پیدا کنید.
  • قابل ارزیابی بودن: استراتژی های بازاریابی را باید بتوان به روشهای مختلف ارزیابی کرد تا از نتایج به دست آمده اطمینان یافت.
  • قابل اجرا بودن: استراتژی های بازاریابی باید به نحوی تعیین شوند که بر اساس بودجه و سرمایه شرکت و همچنین سایر امکانات موجود قابل اجرا باشند.
  • مرتبط بودن: استراتژی های بازاریابی باید کاملا مرتبط با اهداف هر کسب و کاری تدوین شوند.

اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید

شما فقط زمانی می توانید استراتژی های بازاریابی موفق را تدوین کنید که لیستی از اهداف بازاریابی خود را تهیه کرده باشید. این اهداف باید تیم بازاریابی شما را تشویق کند تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید.

در تدوین استراتژی های کلی، قابل اجرا بودن و قابل ارزیابی بودن مهمترین ویژگی هایی است که باید در نظر گرفته شود. در صورتی که شما در پایان یک دوره زمانی مشخص نتوانید به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید؛ مطمئناً نیاز دارید که استراتژی‌های بازاریابی جدیدی را تدوین کنید اما در صورتیکه هیچ هدفی برای بازاریابی خود در نظر نگرفته باشید امکان ارزیابی استراتژی های بازاریابی نیز وجود نخواهد داشت.

درباره بازار هدف کسب و کار خود تحقیق کنید

تحقیق کردن در خصوص بازار هدف یکی از موثرترین روش ها برای تدوین استراتژی های بازاریابی موفق است شما باید اطلاعات مفیدی از جمله امکان رشد بازار هدف، گرایشات اجتماعی، جنسیت، سن و حتی میزان تحصیلات مشتریان بالقوه خود را در بازار هدف مشخص کنید.

شما حتماً باید از تغییراتی که ممکن است در طول زمان در بازار هدف شما ایجاد شود نیز آگاهی های لازم را کسب کنید تا بتوانید استراتژی های مرتبط با آن را نیز تدوین کنید.

مشتریان بالقوه خود را بشناسید

از روش هایی که برای شناسایی بازار هدف به کار می برید می توانید برای شناسایی مشتریان بالقوه خود نیز استفاده کنید. با شناسایی مشتریان بالقوه می توانید استراتژی های بازاریابی خود را به نحوی تدوین کنید که آنها را به خریداران واقعی محصولات و خدمات کسب و کار خودتان تبدیل کنید.

با بکارگیری این استراتژی های بازاریابی مشتریان جدیدی جذب خدمات و محصولات شما خواهند شده و هر چقدر این روابط را قدرتمند تر نگه دارید؛ فروش و سود شما نیز افزایش خواهد یافت.

تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه به شما کمک می کند الگوی خرید مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و با بهبود محصولات و خدمات خود فرصتی را ایجاد کنید که این مشتریان بالقوه به خریداران واقعی شما تبدیل شوند.

رقبای خود را بشناسید

شناخت رقبای شما به اندازه شناسایی مشتریان بالقوه در تدوین استراتژی های بازاریابی موفق برای کسب و کارتان اهمیت دارد. بنابراین، شما باید شناخت درستی از محصولات، خدمات، قیمت و تاکتیک های بازاریابی رقبای خود داشته باشید. سپس از این اطلاعات برای بهبود استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنید.

بهتر است نقاط ضعف و قوت رقبای خود را نیز شناسایی کنید به این ترتیب می توانید یک پله جلوتر از آنها قدم بردارید.

جمع بندی

برای تدوین استراتژی موفق بازاریابی شما نیاز به بررسی ایده های مختلفی در رابطه با مشتریان، رقبا، محصولات و خدمات خود دارید تا بتوانید با به کارگیری تاکتیک های بازاریابی روی بهبود ارائه خدمات و محصولات به مشتریان و جذب مشتریان جدید موفق عمل کنید.

تدوین استراتژی های بازاریابی با کمک یک تیم بازاریابی و حرفه ای می تواند در رسیدن هرچه سریعتر شما به اهداف بازاریابی تان مناسب باشد. پس اگر به دنبال افزایش فروش، کسب درآمد بیشتر و جذب مشتریان جدید هستید با تیم بازاریابی و بازارسازی ترمه تماس بگیرید.

فهرست
تماس و مشاوره رایگان
Open chat
1
سلام
چطوری میتونم کمکتون کنم؟